Sevents.pl
Gdańsk – Licencja na holowanie narciarza wodnego i obiektów pływających- Górki Zachodnie
Kurs podczas którego zdobędziesz potrzebną wiedzę i umiejętności aby legalnie i bezpiecznie holować za motorówką narciarza wodnego i inne obiekty pływające. Podczas naszego kursu organizowany jest egzamin na licencję holowania narciarza wodnego i obiektów pływających.
Dla kogo jest kurs?
Licencja na holowanie narciarza i obiektów pływających jest dla wszystkich osób, które posiadają już patent sternika motorowodnego i chcą rozszerzyć swoje uprawnienia. Chcesz zabrać znajomych na wodę i przewieźć ich za motorówką na nartach wodnych albo kole? Dobrze trafiłeś! Warunkami zdobycia licencji na holowanie narciarza i obiektów latających są:
-Ukończone 18 lat w dniu egzaminu
-Zdanie egzaminu teoretycznego i praktycznego
-Posiadanie patentu sternika motorowodnego
Co mogę po zdobyciu licencji?
Licencja na holowanie narciarza i obiektów pływających zezwala na legalne holowanie narciarza wodnego lub innych obiektów pływających służących do uprawiania sportu lub rekreacji, z wyłączeniem jachtów żaglowych i jachtów motorowych
Kurs jednodniowy – teoria + praktyka.
Bazując na wieloletnim doświadczeniu przygotowaliśmy program kursu umożliwiający zdobycie licencji na holowanie narciarza i obiektów pływających w jeden dzień! Opłacając kurs dostajecie od nas materiały edukacyjne w formie wykładów, zdjęć i filmów. Dzięki temu do kursu możecie przygotować się samodzielnie w domowym zaciszu. W dniu kursu przypomnimy wszystkie zagadnienia z materiałów edukacyjnych oraz przeprowadzamy pełne szkolenie abyście czuli się pewnie na egzaminie oraz podczas holowania narciarza wodnego i obiektów pływających.
Jak to działa?
Jak wygląda dzień kursu?
Podczas jednodniowego kursu nauczymy was wszystkiego czego potrzebujecie do bezpiecznego holowania narciarza i obiektów pływających.
Harmonogram dnia:
09:00 – Kawa, dokumenty, opłaty i trochę śmiechu na start
10:00 – Podsumowanie teorii – przypominamy to co dostaliście w e-learningu
12:00 – Kończymy teorię, przerwa na toaletę i ciastko, dzielimy się na grupy
12:15- Praktyka, czyli idziemy na wodę!
15:00- 17:00 – W zależności od ilości osób o tej godzinie wszyscy powinni być po pełnym szkoleniu praktycznym
17:00 – Chwila przerwy, toaleta, ciastko, kanapka
17:15 – Egzamin teoretyczny oraz praktyczny
Jest to przykładowy harmonogram, który zmienia się w zależności od ilości kursantów i pogody.
Lokalizacja:
Gdańskie szkolenia odbywają się w Jachtklubie Stoczni Gdańskiej Ul. Przełom 9, Górki Zachodnie
Dojazd samochodem: Kierujemy się na Górki Zachodnie ulicą Łowicką. Mijając po prawej Stocznię „Wisła” dojeżdżamy do końca ul. Łowickiej. Skręcamy w lewo w ul. Przełom, po 150m po prawej stronie będziemy widzieli Jachtklub.
Autobusem: 100m od Jachtklubu jest przystanek autobusowy Górki Zachodnie 01, jedynym autobusem dojeżdżającym na ten przystanek jest autobus numer 111
Rowerem: Szkolimy na Górkach Zachodnich 30-40minut jazdy rowerem od centrum Gdańska
Egzamin – teoria i praktyka
Egzaminy na naszych kursach przeprowadzane są przez komisję upoważnioną przez ministerstwo Sportu i Turystyki. Pozytywny wynik egzaminu to zaliczenie obu części egzaminacyjnych.
– Egzamin teoretyczny to test jednokrotnego wyboru składający się z 25 pytań. W każdym pytaniu znajdziesz trzy propozycjami odpowiedzi A, B oraz C. Tylko jedna odpowiedź w pytaniu jest prawidłowa.
– Egzamin Praktyczny to zadania na wodzie z manewrowania jachtem motorowym, który holuje narciarza lub obiekt pływający. Podczas szkolenia przejdziemy po kolei przez każdy aspekt bezpiecznego holowania. Na egzaminie będzie możliwość powtórzenia manewru w przypadku niepowodzenia.
Opcje dodatkowe:
Jeżeli standardowa opcja kursu nie odpowiada Twoim oczekiwaniom możesz obniżyć oczekiwania lub wybrać jedno lub więcej rozszerzeń. Pamiętaj, że jesteśmy elastyczni i możemy dostosować kurs do Twoich potrzeb.
DODATKOWA TEORIA – 100 zł
Nie czujesz się dobrze z e-learningiem?Nie ma problemu! Raz w miesiącu organizujemy zajęcia teoretyczne rozszerzone gdzie nasi instruktorzy szczegółowo wytłumaczą wszystkie zagadnienia teoretyczne.
DODATKOWE PŁYWANIE
Chcesz poćwiczyć przed egzaminem, a może chciałbyś potrenować bardziej zaawansowane manewry? Możesz zamówić dodatkową manewrówkę. Dowolne terminy i akweny?
KURS INDYWIDUALNY
Nie masz czasu w weekend? Chcesz indywidualnego podejścia? Zorganizujemy dla Ciebie kurs w indywidualnym terminie.
Terminy Gdańsk:
Chcesz się zapisać? Kliknij w interesujący Cię termin i wypełnij formularz zapisu. Podaj Swoje dane w polu uczestnik. Jeżeli rezerwujesz kurs dla osoby niepełnoletniej kliknij po prawej stronie nie bierze udziału, następnie dodaj uczestnika. Po prawej stronie znajdziesz opcje dodatkowe. Podczas rezerwacji możesz opłacić kurs w całości lub zaliczkować. W formularzu zapisu znajdziesz opcję płatności online.
Często zadawane pytania.
Nie jesteś pewnien czy dany kurs jest dla Ciebie? Zapoznaj się z często zadawanymi pytaniami. Jeżeli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na nurtujące Cię pytania śmiało skontaktuj się z nami w dowolny sposób. Postaramy się odpowiedzieć i pokierować Cię podczas wyboru szkolenia dla Ciebie.
Licencja na holowanie narciarza wodnego i obiektów pływających to szkolenie dla czynnych motorowodniaków, którzy pragną trochę urozmaicić czas nad wodą. Opona, banan a może narty wodne? Sam/a zdecyduj na czym będziecie pływać! Po zakończeniu kursu, uczestnicy będziesz gotowy/a do samodzielnego i bezpiecznego spędzania wolnego czasu na wodzie i w jej otoczeniu.
Kwestie użytkowania jednostek sportowych i rekreacyjnych, zarówno po wodach morskich jak i śródlądowych, reguluje polskie prawo. Patenty motorowodne są swojego rodzaju „Prawem Jazdy” na motorówki. W przypadku poruszania się po wodzie nie potrzebujemy patentów, żeby poruszać się jednostkami:
- o napędzie mechanicznym z silnikami do 10 kW (13,6 konia mechanicznego)
- jachtami żaglowymi do 7 metrów długości
- o napędzie mechanicznym z silnikami do 75 kW (102 konia mechanicznego) z ograniczeniem 13 metrów długości kadłuba oraz konstrukcyjne ograniczenie do 15 km/h
W pozostałych przypadkach potrzebujemy patentu lub licencji motorowodnej.
Patent Sternika Motorowodnego to pierwszy stopień uprawnień motorowodnych. Uzyskać go może każdy kto ma ukończone 14 lat.
Uprawnienia:
- po wodach śródlądowych (bez ograniczeń mocy silnika)
- jachtami o długości kadłuba do 12m po wodach morskich w porze dziennej w odległości 2Nm od brzegu oraz po morskich wodach wewnętrznych
W praktyce: wszystkim co ma silnik spalinowy, elektryczny, parowy, jądrowy i inne po wodach śródlądowych (jeziora, rzeki, oczka wodne, kałuża przed domem itp.)
Sternik motorowodny to uprawnienia na motorówki, pontony z silnikami, skutery wodne i inne nie podlegające pod „bez patencie”.
Stosowany jest głównie na wody śródlądowe i morskie wody przybrzeżne.
Można powiedzieć, że to uprawnienia drugiego stopnia. Uprawnienia te pozwalają nam na dalsze eskapady morskie, bez ograniczeń mocy silnika.
Uprawnienia:
- po wodach śródlądowych (bez ograniczeń mocy silnika)
- po wodach morskich jachtami o długości do 18 metrów długości kadłuba
Wymaga odbycia stażu w wysokości 200 godzin pływania po otwartym morzu. Przy czym zalicza się staż z jachtów żaglowych. Chodzi o zdobycie doświadczenia w kwestii pływania nocnego oraz nawigacji morskiej.
Kandydat chcący uzyskać stopień Motorowodnego Sternika Morskiego musi mieć ukończone 18 lat.
To patent dla prawdziwych wilków morskich. Pozwala nam poruszać się po wodach morskich jachtami motorowodnymi bez ograniczeń mocy i wielkości. Natomiast żeby go zdobyć potrzeba się trochę napływać.
Wymagania:
- patent Motorowodnego Sternika Morskiego;
- staż 1200 godzin po uzyskaniu MSM (w tym 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu, 100 godzin na jachcie powyżej 20m oraz 100 godzin na wodach pływowych);
Kandydaci na stopień Kapitana Motorowodnego nie podchodzą do egzaminu. Stopień nadawany jest po uzyskaniu stażu.
To dla użytkownika możliwość spędzania czasu nad wodą bez szkolenia się w zakresie motorowodnym i żeglarskim. Ustawodawca nie wymaga od nas patentu do prowadzenia:
- o napędzie mechanicznym z silnikami do 10 kW (13,6 konia mechanicznego)
- jachtami żaglowymi do 7 metrów długości
- o napędzie mechanicznym z silnikami do 75 kW (102 konia mechanicznego) z ograniczeniem 13 metrów długości kadłuba oraz konstrukcyjne ograniczenie do 15 km/h
Przy czym nie zwalnia nas to z obowiązku posiadania niezbędnej wiedzy i umiejętności z zakresu przepisów i bezpieczeństwa. Pamiętajcie na wodzie najważniejsze jest bezpieczeństwo!
Do prowadzenia skuterów wodnych w większości przypadków wystarczy patent Sternik Motorowodnego. Jeżeli nie planujemy wypraw skuterem z Polski do Szwecji to ten patent w zupełności wystarczy.
Oczywiście każdy następny stopień również pozwala nam na prowadzenie skuterów wodnych.
Kurs na patent sternika motorowodnego przeprowadzamy częściowo w pomieszczeniu częściowo na zewnątrz. Co musicie zabrać? Przede wszystkim ubrania dostosowane do pogody! Pływamy w każdych warunkach. W końcu “Nie ma złej pogody, są tylko źle ubrani żeglarze” 🙂 W okresie wiosennym i jesiennym zalecamy zabrać ze sobą: Ciepłe skarpety, bieliznę termoaktywną, wodoodporne spodnie oraz kurtkę, rękawiczki, coś na szyję i głowę. Na letnie upały poza oczywiście ubraniem się “na krótko” przypominamy o zabraniu ze sobą czapki, kremu z filtrem i okularów przeciwsłonecznych.
Poza odpowiednimi ubraniami nie zapomnij o:
Dowodzie osobistym, opłaceniu kursu, lub posiadania odpowiedniej ilości gotówki aby to zrobić, legitymacji szkolnej/studenckiej w celu uzyskania 50% zniżki za egzamin (125zł zamiast 250zł)
Podczas kursu na patent sternika motorowodnego zapewniamy wodę, kawę i herbatę.
Zazwyczaj na stole znajdziecie również ciastka lub inne słodkie przekąski. Cały kurs zajmuje parę godzin, więc zabranie ze sobą kanapki lub pięciu w przypadku takich głodomorów jak nasi sternicy, będzie dobrym pomysłem. Istnieje również możliwość zamówienia obiadu do portu. Nasi instruktorzy podpowiedzą gdzie zadzwonić, żeby dobrze zjeść 🙂